Eastern Canada FAM Trip

Een onvergetelijke studiereis

Ontdek de prachtige landschappen en indrukwekkende steden van Ontario. Deze studiereis, georganiseerd door UStravel.nl | Canadatravel.nl, gaf ons de uitgelezen kans om het oosten van Canada verder te verkennen. Lees hieronder ons persoonlijke verslag en laat je inspireren voor je volgende vakantie! Neem contact met ons op als je geïnteresseerd bent in het boeken van deze of een onderdeel van deze reis.

Dag 1: Vertrek vanuit Amsterdam en aankomst in Toronto

Vol verwachting en met een gezonde dosis zenuwen ontmoetten we elkaar op Schiphol, klaar om met Air Canada naar Toronto te vliegen. Na aankomst op Pearson International Airport werden we naar ons hotel, The Sandman Signature Toronto Airport Hotel, gebracht. We genoten van een heerlijk diner gesponsord door Air Canada en hadden de mogelijkheid om in de avond een bezoek te brengen aan het Rogers Centre voor een honkbalwedstrijd van de Toronto Blue Jays.

Dag 2: CanaDream RV’s ophalen en naar Haliburton Forest

Na het ontbijt checkten we uit en vertrokken we naar CanaDream RV Rentals & Sales Toronto. Hier haalden we vol enthousiasme onze RV’s op en maakten we ons klaar voor het avontuur. We stopten onderweg bij Walmart Supercentre in Barrie om inkopen te doen voor de reis. Bij aankomst in Haliburton Forest & Wild Life Reserve LTD, maakten we kennis met het prachtige gebied en de gastvrije medewerkers.

We genoten van een heerlijk diner bij Truss Foodworks Smokehouse en een gezellige avond met lokale muziek, van singer / songwriter Bill Candy.

Dag 3: Maple Experience en Wolf Centre in Haliburton Forest

We begonnen de dag met een excursie naar Kennisis Lake. Een prachtig meer, maar nu extra bijzonder omdat sommige gedeeltes nog bevroren waren door de kou. Hierna volgde een wandeling naar de Sugar Bush – oftewel een bosgebied vol maple trees – voor een onvergetelijke Maple Experience. Na een rondleiding en het proeven van diverse heerlijke maple producten, genoten we van een lunch met verse pannenkoeken en natuurlijk de bekende Canadese maple syrup. In de middag bezochten we het Wolf Centre en namen deel aan de fascinerende roofvogelpresentatie. De dag eindigde met een diner en bierproeverij bij Truss Foodworks Smokehouse, waar we onze smaakpapillen verder lieten verwennen.

Dag 4: Haliburton Sawmill, Paddle Shop en Green Acre Park Waterloo

Na het ontbijt vertrokken we naar de Sawmill & Paddle Shop, waar we vol bewondering zagen hoe prachtige houten peddels werden gemaakt van duurzaam geoogst hout uit Haliburton Forest. Vervolgens reisden we naar Green Acre Park RV campground in Waterloo, Ontario. Hier hadden we een ontspannen avond op de camping en deelden we verhalen en belevenissen van de afgelopen dagen.

Dag 5: Elmira, Rattlesnake Point en Niagara-on-the-Lake

In de ochtend vertrokken we naar Elmira. Dit stadje bevindt zich in de regio Waterloo en is de thuisbasis van de grootste bevolking van Old Order Mennonites in Canada. Hierna vertrokken we naar Rattlesnake Point, een prachtig uitzichtpunt over het landschap van Ontario. In de verte kun je zelfs Toronto zien liggen.

De rest van de middag brachten we door in Niagara-on-the-Lake, een pittoresk stadje vlak bij Niagara Falls. Hier genoten we van een heerlijke lunch en ontdekten we alle unieke winkels.

De avond brachten we door bij de Outlet Collection at Niagara – een openlucht winkelcentrum. We overnachtten op de Niagara Falls KOA Holiday RV-camping.

Dag 6: Niagara Falls en Reif Estate Winery

Op deze dag verkenden we de spectaculaire Niagara Falls, waar we ons vergaapten aan de kracht en schoonheid van het water. We bezochten de Niagara Parks Power Station, de nieuwste bezienswaardigheid in Niagara Falls. 55 meter onder het Power Station bevindt zich een lange tunnel welke uitkomt op een observatie dek aan de rand van de rivier en watervallen. Ook namen we deel aan een boottocht met Niagara City Cruises en genoten we van een heerlijke lunch bij Table Rock Restaurant met uitzicht op de prachtige watervallen.

In de middag namen we deel aan een helikoptertour. Een unieke ervaring met een schitterend uitzicht op de omgeving.

We sloten de dag af met een bezoek aan Reif Estate Winery, waar we meer leerden over het wijnbereidingsproces en genoten van enkele heerlijke wijnen. De dag eindigde met een magische diner en show bij Greg Frewin Theatre, waar we betoverd werden door de illusies op het podium en een bezoek aan de Skylon Tower, waar we de watervallen konden bewonderen op grote hoogte.

Dag 7: Terugkeer naar Toronto en Hop On Hop Off bus tour

We keerden terug naar Toronto en leverden onze RV’s in bij CanaDream. Na het inchecken in het Chelsea Hotel, vertrokken we naar het centrum van Toronto. Hier maakten we een stadstour met behulp van de Hop on / Hop Off bus, een ideale manier om de stad in korte tijd te leren kennen. In de avond brachten we een bezoek aan het Sheraton Centre Toronto Hotel voor een overheerlijk diner.

Dag 8: CN Tower en terugvlucht naar Amsterdam

Op onze laatste dag brachten we een bezoek aan de iconische CN Tower, en genoten we van het adembenemende uitzicht op de stad. Na het bezoek aan de CN Tower hadden we nog wat vrije tijd om Toronto verder te ontdekken en wat laatste inkopen te doen in het Eaton Centre Toronto, een groot winkelcentrum. Ook brachten we nog een bezoek aan Little Canada waar je een unieke ontdekkingsreis maakt door de bezienswaardigheden van Canada in miniatuurformaat. In de namiddag vertrokken we naar Pearson International Airport voor onze terugvlucht naar Amsterdam met Air Canada. Met een gevoel van voldoening en een koffer vol herinneringen namen we afscheid van elkaar.

Slot

Deze studiereis was een onvergetelijke ervaring waarbij we de kans hadden om het prachtige landschap en de rijke cultuur van Oost-Canada te ontdekken. De reis heeft ons waardevolle inzichten gegeven in de vele mogelijkheden die deze regio te bieden heeft voor reizigers. Van de spectaculaire Niagara Falls tot de fascinerende geschiedenis en het ambacht van het Haliburton Forest, we zijn ervan overtuigd dat deze bestemming iets te bieden heeft voor iedereen. We willen graag onze partners Air Canada, CanaDream, Haliburton Forest, Yours Outdoors, Niagara Parks, Jonview en Destination Toronto bedanken voor het mogelijk maken van deze onvergetelijke reis!

Als je geïnteresseerd bent in het boeken van een reis naar Oost-Canada of meer informatie wenst, neem dan contact op met UStravel.nl | Canadatravel.nl. We helpen je graag bij het samenstellen van een onvergetelijke vakantie op maat!

Persoonlijke noot

Deze reis naar Oost-Canada zal ons altijd bijblijven. We hebben prachtige plekken gezien, bijzondere ervaringen opgedaan en nieuwe vriendschappen gesloten. Het gevoel van saamhorigheid tijdens deze reis en de avonturen die we samen hebben beleefd, hebben een diepe indruk op ons achtergelaten. We kijken er naar uit om deze ervaringen te delen met onze klanten en hen te helpen bij het plannen van hun eigen droomreis naar dit fascinerende deel van de wereld.

Wolfgang Hendrix

Over de auteur

Misschien vind je deze verhalen ook leuk

JazzmuziekInAmerika (6)
Op 1 juli viert Canada haar verjaardag met, een nationale...
JazzmuziekInAmerika (5)
UFO-bestemmingen in de VS. Elk jaar op 2 juli is het...